سایت تاما صفحه اول سایت تماس با ما ورود اعضاء پست الکترونیک
اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی
انجمن علمی معلمان تربیت بدنی استان مرکزی
منوی اصلی
سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش اموزان پسر سراسر کشور - اراک- تابستان 95
ویژه ها

فرم هوشمند عضویت در انجمن علمی

همکاران محترم جهت استفاده از نظرات شما در بخش نیازسنجی دوره های آموزشی مربیگیری، داوری، گارگاه ها و همایش های علمی لطفا تا پایان بهمن ماه فرم هوشمند بالا را تکمیل نمایید. 



به اطلاع می رساند انجمن علمی معلمان تربیت بدنی استان با همکاری معاونت تربیت بدنی و تندرستی در نظر دارد دوره های حقوق ورزشی در مدارس و مربیگری آمادگی جسمانی درجه 3 ویژه آقایان و بانوان را برگزار نماید. 

خواهشمند است فرم عضویت را تکمیل نموده و هزینه عضویت را به شماره حساب 1400152493 نزد بانک تجارت یا شماره کارت 9843 - 7089 - 8310 - 5859 واریز نمایید.

لازم به ذکر است شرکت در برنامه های انجمن علمی منوط به عضویت در انجمن می باشد.

شماره تماس جهت هماهنگی : 09181615703   اسماعیلی

ادامه خبر ...

برخی از اصول راهنما برای انتخاب کفش مناسب ورزشی اینها هستند:

*به علت آن كه پاها در حين فعاليت ورم مي‌كنند ، هميشه كفش را در بعدازظهر يا پس از فعاليت امتحان كنيد.
*کفش ورزشی خود را با همان جورابي امتحان كنيد كه عادت داريد در ضمن تمرين بپوشيد.
*اطمينان حاصل كنيد كه وقتي بندهاي كفش را مي‌بنديد، پنجه‌هاي پاي‌تان به آساني حركت مي‌كند و پاشنه پاهايتان هنگام راه رفتن نمي‌لغزد.
*چند قدمي در مغازه راه برويد يا بدويد تا مطمئن شويد كه كفش‌ها راحت هستند. كفش ورزشي را نبايد به زور به پا كرد.
*وقتي مي‌‌خواهيد كفش را امتحان كنيد، بندهاي آن را محكم ببنديد مانند اينكه مي‌خواهيد فعاليت ورزشي را آغاز كنيد.
*اگر به طور مرتب يك تمرين ورزشي را انجام مي‌دهيد، كفشي را بخريد كه خاص ورزشي باشد كه آن را انجام مي‌دهيد.
*به علت آن که پاها در حین فعالیت ورم می‌کنند، همیشه کفش را در بعدازظهر یا پس از فعالیت امتحان کنید
ادامه خبر ...

ورزش و فعاليت بدنی، روش خوبی برای اکثر افراد نخاعی جهت بهبود سلامتی کامل بدن و توانائی آنان در فعاليتهای روزمره محسوب می شود. با اين وجود، شما بايد قبل از شروع يا تغييردادن تمرينات و برنامه های ورزشی تان، اول با پزشک خود صحبت کنيد. اکثر پزشکان ورزش را بعنوان راهی برای حفظ و تامين سلامتی توصيه می کنند و معمولا" پيشنهاد می کنند که مردم روز خود را با 10 دقيقه تمرين سبک شروع کنند. سپس به آهستگی زمان تمرين و میزان مصرف انرژی را افزايش داده، تا جايی که ورزش کردن در جهت تامين کامل سلامتی شما موثر واقع شود.
 

ادامه خبر ...

بیماری پارکینسون، همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن در سنین سالمندی بیشتر است. نشانه های رایج این بیماری عبارتند از: لرزش دست و پا در حالت استراحت، آرام شدن حرکت (برادی کینزیا)، سختی حرکات دست و پا یا بدن و تعادل نامطلوب. این بیماری درمان قطعی ندارد اما داروهایی برای کنترل آن تجویز می شود و البته نقش کاردرمانی و فیزیوتراپی در این زمینه نیز بسیار پررنگ است. ..
حرکات ورزشی ضعف های ساختاری بدن شما را از بین می برند، عضلات تان را قوی می کنند و می توانید فعالیت بیشتر و موثرتری داشته باشید.
 

ادامه خبر ...
نقش ورزش در پیشگیری و درمان افسردگیاین روزها تقریباً همه از افسرده بودن حرف می‌زنند ولی افسرده بودن یعنی چه؟ آیا یک اصطلاح پزشکی نظیر عفونی شدن است و یا به مفهوم بی‌دل و دماغ بودن نزدیک‌تر است؟ آیا می‌توانید افسردگی را به طور روشن با کلماتی که قابل درک برای دیگران باشد توصیف کنید؟
به احتمال زیاد درخواهید یافت که روشن و واضح بودن در این مورد کاری بس دشوار است زیرا کلمه افسردگی به طرق مختلف توسط آدم‌های مختلف به کار می‌رود. برای بعضی‌ها افسردگی یک حالت است، برای بعضی دیگر یک نوع خاص تجربه. برخی از مردم آن را یک واکنش عاطفی در قبال زندگی می‌دانند و برخی افسردگی را یک بیماری بشمار می‌آورند [۱]. روانشناس معروف "مارتین سلیگمن" افسردگی را به عنوان سرماخوردگی روانی می‌شناسد. این تشبیه به خاطر شیوع فراوان این اختلال روانی است. در حدود ۱۲ درصد مردم در دورانی از زندگی خود به ویژه در جوانی به درجاتی خفیف از حالات افسردگی مبتلا می‌شوند[۲]. هیچ انسانی از افسردگی و اضطراب، تشویش و نگرانی مصون نیست. هر فردی در طول عمر خود بالاخره طعم ناگوار محرومیت، یأس و سرخوردگی و ماتم را مزمزه می‌کند[۳].
ادامه خبر ...
در بسياري از كشورهاي دنيا متخصصان پزشكي- ورزشي با كمك تكنيك‌ها و متدهايي كه سراغ دارند، براي بهبود شرايط فيزيكي مراجعان خود اقدام مي‌كنند. اين گروه تلاش دارند تا با ارائه متدهاي ورزشي متناسب با هر فرد و توان او براي حفظ سلامت يا بازگرداندن سلامت و تندرستي به او گام بردارند. در حال حاضر در كشور ما نيز متخصصان پزشكي- ورزشي در 16 استان كشور به ارائه خدمات به مخاطبان و مراجعان خود مي‌پردازند و با بررسي و معاينه افراد و در نظر گرفتن ملاحظاتي ويژه هر فرد متناسب با روحيات، توان جسماني و قواي بدني بيمار، او را براي درمان بيماري‌هايي مانند ناراحتي‌هاي قلبي، فشارخون، ‌ام.‌اس، ناراحتي‌ها و بيماري‌هاي مفصلي- استخواني و حتي كاهش وزن همراهي مي‌كنند. اين متخصصان به عموم مردم در كشور توصيه مي‌كنند اگر در شهري قرار دارند كه امكان مراجعه به متخصص پزشكي - ورزشي در آن شهر وجود ندارد با مراجعه به پزشك داخلي، متخصص قلب يا متخصص طب فيزيكي و پس از معاينه و بررسي توانايي بدن‌شان و همين‌طور متناسب با بيماري‌اي كه دارند از ورزشي كه به آن‌ها توصيه مي‌شود و در تحت شرايط ويژه بهره‌مند شوند. دكتر «اميرحسين عابدي يكتا»، متخصص پزشكي- ورزشي و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي  در این زمینه معتقدند که: 
ادامه خبر ...
انجام ورزش‌های ذهنی مانند حل جدول و معما، و بازی کردن شطرنج و حذف عوامل محیطی به وجودآورنده مثل هوای آلوده، تغذیه،استرس، مصرف الکل و موادمخدر همگی در کنترل و جلوگیری از پیشرفت این بیماری نقش دارند.پزشکان می گویند حتی پیاده روی ساده و حرکات موزن نیز به کاهش عوارض بیماری آلزایمر کمک می کند.
ادامه خبر ...
یک نکته از هزاران

حضرت علي (ع): خود پسندي ريشه ناداني است.

مناسبت ها

لینک های مفید